BLOG POLIKLINIKE ARENA DENTAL

Može li tijelo odbaciti zubni implantat?

Dr. Marin o odbacivanju implantata.

U današnje vrijeme postoje razna stomatološka rješenja za nedostatak zuba, no jedno od najmodernijih i doživotnih rješenja je ugradnja zubnih implantata.

AUTOR ČLANKA

Poliklinika Arena Dental

Osim straha od boli, drugi najveći strah s kojim se susreću pacijenti koji dolaze u polikliniku Arena Dental je strah da će im tijelo odbaciti implantat odnosno da ugradnja zubnog implantata neće uspjeti i to je najčešće najveća nedoumica prilikom donošenja konačne odluke, one potvrdne, o implantološkoj terapiji.

Uz korištenje tehnologije, koja je kao i u ostatku svijeta pa tako i u svijetu stomatologije iz dana u dan sve razvijenija te uz korištenje kvalitetnih i provjerenih materijala, rizik od odbacivanja zubnih implantata je sveden na minimum – no ponekad se ipak događa.

Istina je da tijelo u rijetkim slučajevima zna odbaciti zubni implantat no takvi slučajevi su rijetki te su najčešće vezani uz određene čimbenike koji utječu na to.

Rizik od odbacivanja implantata najčešće postoji kod osoba koje su pušači, dijabetičari te kod osoba koje pate od parodontitisa. Svaki pacijent prije početka terapije prolazi kroz kompletnu analizu dentalne situacije te će ga naši doktori stručnjaci upozoriti u slučaju da nije kandidat za ugradnju zubnih implantata.

U kojim situacijama može doći do odbacivanja zubnog implantata?

Najčešće situacije kada tijelo odbaci implantat su:

• Korištenje nekvalitetnih materijala
  • Parodontoza
  • Odbacivanje zbog zračenja glave i vrata ili kemoterapije
  • Osteoporoza i druga oboljenja
  • Bruksizam i autoimune bolesti
  • Dijabetes
  • Pušenje
  • Ostali faktori

Korištenje nekvalitetnih materijala

Kod ugradnje zubnih implantata, vrlo je važno da se ugrađuju kvalitetni i certificirani implantati koji su ujedno i provjereni.

U poliklinici Arena Dental koristimo provjerene i certificirane zubne implantate Nobel Biocare i Paltop. Nakon ugradnje implantata, svaki pacijent dobiva implantološku knjižicu s tvorničkim brojem ugrađenog implantata te pozicijom na kojoj je implantat ugrađen.

zubni implantati

Zubni implantati su izrađeni od titana, biokompatibilnog materijala koji kost prihvaća kao prirodni materijal i ne izaziva alergiju no postoje razlike u titanu i to u njegovoj čistoći.

Zubni implantati od vrhunskih brendova i proizvođača, poput Nobela i Paltopa, napravljeni su od pročišćenog titana te tu tako sigurni za proces oseointegracije (srastanja implantata s kosti).

Kako takvi vrhunski brendovi daju garanciju na svoje proizvode, tako i naši pacijenti nakon ugradnje zubnih implantata dobivaju garanciju na implantat.

Parodontoza

Jedan od najvećih rizičnih faktora za odbacivanje zubnih implantata je svakako parodontoza. Nikako se ne preporučuje ugradnja zubnih implantata pacijentima koji imaju problema s parodontozom sve dok se bolest ne sanira jer u protivnom može doći do upale oko zubnog implantata koja će onemogućiti srastanje implantata s kosti. U slučaju da dođe do upale, postoji mogućnost da se ona iz zahvaćenog dijela usne šupljine proširi na dio gdje je ugrađen zubni implantat.

Zato je vrlo bitno prije same ugradnje imati zdravu usnu šupljinu. U poliklinici Arena Dental imamo vrhunske stručnjake koji su specijalizirani za parodontozu te će se pobrinuti da prije ugradnje implantata dobijete najbolju parodontološku terapiju i zdravu dentalnu situaciju.

Titanski vijak - zubni implantat

Ako sumnjate da imate simptome parodontoze, naručite se za parodontološki pregled ovdje.

Rizik od odbacivanja implantata kod onkoloških pacijenata

Onkološkim pacijentia koji su u procesu kemoterapije ili terapije zračenjem, ne preporučuje se ugradnja zubnih implantata zbog oslabljene kosti i velikog rizika od odbacivanja implantata.

Osteoporoza

Glavni i osnovni preduvjet za ugradnju implantata je stabilna i čvrsta kost.

Osteoporoza je bolest koja uzrokuje gubitak organskog i mineralnog dijela kosti te čini kost krhkom i lomljivom. Ako je kost preslaba ili nedovoljna, ona nije dobro sidrište za zubni implantat.

Kost također ne bi trebala biti pretvrda jer je takva kost loše prokrvljena što još jače razvija vrućinu tijekom preparacije ležišta za implantat.

U slučaju osteoporoze, najčešći razlozi za odbacivanje implantata su obično mehaničke prirode ( pritisak proteze na implantate, prejake žvačne sile opterećuju implantate, itd.).

Bruksizam i autoimune bolesti

Bruksizam je jako škripanje ili škrgutanje zubima noću tijekom spavanja što je, kada je riječ o zubnim implantatima, jako opasno, osobito u prvim mjesecima dok ne započne proces oseointegracije. Iz toga razloga preporučuje se da pacijenti koji imaju bruksizam, nose zaštite udlagu i pripaze da se ne izlažu stresu.

Još jedan veliki rizik od odbacivanja implantata predstavljaju i autoimune bolesti.

Prilikom dolaska u polikliniku Arena Dental, svaki pacijent ispunjava upitnik o zdravlju u kojem navodi ima li autoimunu bolest te o kojoj se bolesti radi. Na temelju upitnika o zdravlju i konzultacija, naši doktori stručnjaci će dati preporuku o ugradnji zubnih implantata.

Dijabetes

Najčešće pitanje koje dobijemo od pacijenta je mogu li implantate ugraditi osobe koje imaju dijabetes.

Odgovor je da to ovisi o ozbiljnosti i stupnju bolesti.

Pacijenti koji imaju dijabetes pod kontrolom ne predstavljaju rizik za ugradnju zubnih implantata i njihovo uspješno srastanje s okolnom kosti.

Međutim, osobe koje boluju od dijabetesa tipa 1, odnosno nemaju ga pod kontrolom, spadaju u rizičnu skupinu za uspjeh implantološkog zahvata.

Razlog tome je što može doći do sporijeg ili odgođenog zacjeljivanja, smanjene sposobnosti suzbijanja infekcije i lošeg stanja čeljusne kosti.

Pušenje i ostali faktori

Nije potrebno naglašavati probleme i rizike koje donosi pušenje no kada govorimo o stomatologiji, pušenje, odnosno nikotin, uvelike ometa i usporava proces srastanja implantata s kosti te je primijećen veći postotak odbacivanja zubnih implantata kod osoba koje su pušači, naročito dugogodišnji.

Postoji još niz faktora kod kojih je primijećeno odbacivanje zubnih implantata poput primjene određenih lijekova, psihijatrijskih oboljenja, ovisnost o drogama i alkoholu, teška metabolička oboljenja, poremećaji zgrušavanja krvi te kardiovaskularna oboljenja.

Što ako mi tijelo odbaci zubni implantat?

Kao što smo ranije spomenuli, odbacivanje zubnog implantata događa se rijetko, no ako vam se desi, bitno je da implantat ne vraćate samostalno u usta kako ne bi došlo do infekcije. Bitno je da kontaktirate svog stomatologa kako bi pogledao u čemu je problem te vam rekao daljnje korake. Također, u slučaju da primijetite crvenilo oko zubnog mesa gdje je ugrađen implantat, da vas boli područje gdje je implantat ugrađen ili osjetite da se on klima, naručite se odmah na pregled.

U slučaju da stomatolog utvrdi da je zaista došlo do odbacivanja zubnog implantata, jedina opcije je njegovo vađenje. U takvim situacijama, ne može se odmah ugraditi novi implantat. Već pričekati da sve zacijeli te tek onda krenuti u ponovnu ugradnju implantata.

Jednom odbačeni implantat nikada se više ne ugrađuje nekome već se vraća proizvođaču gdje je pod garancijom.

Zbog svih navedenih rizika, bitno je prvo obaviti pregled i konzultacije kako bi doktor stručnjak na temelju povijesti bolesti i trenutne dentalne situacije procijenio je li pacijent dobar kandidat za ugradnju zubnih implantata te postoji li rizik od odbacivanja istog.

Dogovorite besplatan specijalistički pregled

Rezervirajte termin koji uključuje besplatan specijalistički pregled dentalne situacije, konzultacije sa stomatologom, izradu plana terapije te cjenovnu ponudu usluge u skladu s vašim željama i mogućnostima. Slobodno nas pitajte sve što vas zanima - rado ćemo odgovoriti!

Prije dostavljanja svojih osobnih podataka molimo Vas pročitajte našu Politiku privatnosti i upoznajte se s načinima kako brinemo o Vašim osobnim podacima i koja prava Vam osiguravamo.

Posljednje objave

Krunice ili ljuskice: razlike i prednosti

Pročitaj više

Osnove zubnih implantata: PRVI KORAK PREMA TRAJNOM OSMIJEHU